A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Хустська загальноосвітня школа І-ІII ступенів №4
Хустської міської ради Закарпатської області

Розвиток дрібної моторики у дітей з ООП

Дата: 04.04.2024 15:24
Кількість переглядів: 25

В даний час відзначається різке збільшення дітей з відхиленнями в психомоторному і мовному розвитку. Моторика відноситься до вищих психічних функцій. У дітей із ООП спостерігаються відхилення: порушення довільної регуляції рухів і недостатня координація і чіткість мимовільних рухів. Найбільш страждає у дітей даної категорії моторика пальців рук. Відхилення в розвитку моторної сфери у дітей з ООП створюють певні труднощі в різних видах діяльності.

Як же пов'язаний розвиток дрібної моторики руки з розвитком мови? У корі головного мозку мовна область розташована поруч з руховою. Вченими доведено, що тренування тонкої (дрібної) моторики пальців рук надає великий вплив на розвиток активної мови дитини. При роботі кисті і пальців в корі збуджується відповідний центр. Функція руки і мова розвиваються паралельно. Це повинно використовуватися в роботі з дітьми із ООП.

Дітям з ООП необхідна систематична корекційна робота, з використанням максимально ефективних методів і засобів, спрямованих на підвищення рівня розвитку дрібної моторики.

У роботі з розвитку дрібної моторики у дітей з ООП необхідно дотримуватися основного принципу дидактики: від простого до складного.

Підбірка ігор та вправ, їх інтенсивність, кількісний і якісний склад повинен варіюватися залежно від індивідуальних і вікових особливостей дітей.

Робота з розвитку рухів пальців і кисті рук повинна проводитися систематично по 10 хвилин кілька разів на день. Набір пальчикових ігор може мати такий зміст:

  • Пальчикові ігри з скоромовками з елементами арттерапії.

  • Пальчикові ігри з віршами з елементами арттерапії.

  • Пальчикові ігри-казки з елементами казкотерапії.

  • Пальчикові ігри з паличками і кольоровими сірниками. З них діти можуть викладати букви, цифри, відповіді на загадки, розв'язувати головоломки з елементами кольоротерапії.

  • Шнурівки. У старшому дошкільному віці дітям можна запропонувати на дерев'яній дощечці з дірочками зобразити методом шнурівки друковані літери, цифри, геометричні фігури, предмети побуту з опорою на зразок.

  • Пальчиковий алфавіт з елементами арттерапії.

  • Пальчиковий театр з елементами лялькотерапії.

  • Ігри з крупами. Дані ігри допомагають не тільки розвинути координацію рухів і окомір, але й закріпити зорові образи. Ігри з гудзиками, кнопками, гачками і намистинами з елементами арттерапії ..

  • Плетіння кісок з ниток, різнокольорових стрічок. Дана вправа допомагає дитині розвинути почуття ритмічності, координувати роботу обох рук.

  • Самомасаж кистей рук з використанням різних предметів (каштанів, масажних м'ячів, гумок і т.д.) з елементами су-джок терапії.

  • Малювання за трафаретами, за фігурним лінійками з елементами арттерапії.

  • Малювання на піску з елементами пісочної терапіі.

  • Виконання графічних вправ.

  • Штрихування.

  • Обведення.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора